Kirmes

 2009.10.29. 10:01

Szombat este még utoljára megkérdezte Zehra, hogy akarok-e menni vasárnap a Kirmesre. Erről már többször is beszélgettünk, de alapvetően nem értettem a lényegét. Mondta, hogy Fest, meg hogy Umzug. A Fest (= ünnep)-et már Dortmundban megtanultam, hogy nem a karácsonyt meg a húsvétot jelenti, hanem hogy kiraknak a térre két sörpadot meg egy perecárust. De ezt az Umzug (=költözködés)-sel nem igazán tudtam összehozni.
Hogy mégse maradjak tudtalan, neki is elmondtam a Kirmessel való problémámat, és hogy igazán kíváncsi vagyok, hogy jön össze a Fest az Umzuggal. Rövid időn belül megvilágosodtam, miszerint az Umzug második jelentése a felvonulás. Hát igen, az ünnepi felvonulásnak máris több értelme van, mint az ünnepi költözködésnek. :D

Ezen előzmények után elmentem vasárnap délután Zehrával és Lisával a Kirmesre, ami valójában egy május elsejei búcsú volt. Búcsú, mert volt dodgem, körhinta meg céllövölde, május elseje pedig a felvonulás miatt. Ez úgy nézett ki, hogy végigvonultunk a városon egy fúvószekart követve. A menetet egy tűzoltóautó kísérte, amiről először azt hittem, hogy a műsor része. Aztán mikor már a kelleténél több tűzoltót láttam, rákérdeztem, hogy mit keresnek itt. Kiderült, hogy errefelé a forgalmat is ők irányítják, nem pedig a rendőrök. Ez kicsit fura volt.
A május elseji jelleget tükrözték még a városban felállított karácsonyfák is. Szinte minden sarkon volt egy ilyen a lámpaoszropra, közlekedési táblára, csatornára felhúzva.
 

A felvonulás után az óvodások kaptak körhinta kuponokat. Kérdeztem, hogy ült-e már a Lisa körhintán, csakhogy tudjam, hogy mire számítsunk. Mondta Zehra, hogy egyszer már próbálkoztak, de azt végigüvöltötte. De most hátha jobb lesz, mert vannak ilyen kétszemélyes "kocsik", ahova beülhetnek közösen Jonával. (Jona Lisa ovistársa, az anyukája a Zehránál táncol). A tervbe azonban hiba csúszott, mert Jona sehogysem akart felülni a körhintára. Így az csak a Lisával indult el. Csináltam egy előtte-utána képet, amiből látszik, hogy mikor elindult a dolog nagyon megijedt, sírásra görbült a szája, de fél kör után már igencsak tetszett neki. A menet végén pedig a második kupont is felhasználtuk, ki sem akart szállni. (Aztán még hétfőn is ment hat kört ovi után :))

A körhintázás után bementünk a helyi művelődési házba (Bürgerhaus), ahol kulturáltan le lehette ülni beszélgetni, sütizni. Egy gyümölcstorta és egy túróslepény-szerű sütit ettem. A hangsúly a "szerű"-n van. :) De azért finom volt.

Vasárnap óta semmi extra nem volt. Ma délután lesz a barkácsolás az oviban, ahol lámpásokat készítenek Szent Márton napjára. Ha jól sejtem, az is valami felvonulásos ünnep lesz, csak sötétben.

Amúgy ma nem vagyok túl jól. Nem tudom, hogy csináltam, de elfeküdtem a hátam, és rettentően fáj, ha megmozdulok. :S


 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása