Zita a legutóbbi hozzászólásában felvetett egy nagyon jó témát, aminél rájöttem, hogy erre nem tudok ilyen röviden válaszolni, viszont lenne hozzá mit mondanom. :)

Kezdeném egy kérdéssel: ki mondta, hogy a németek egészségesek?! Egyébként itt a családban elég furán állnak ehhez az egészség dologhoz. Valamelyik bevásárlásunk alkalmával szóltam Zehrának, hogy szeretnék egy vajat, mert azt jobban szeretem, mint a margarint. Mondta, hogy hozzak nyugodtan, de ők azért nem esznek vajat, mert az nem egészséges! Nem kérdeztem meg, hogy nem-e kevésbé egészséges dohányozni és gyors kajákon élni, mint margarin helyett vajat enni... A vaj témához annyit, hogy Thomas azóta is eleszi előlem a vajat, őt igazán nem érdekli az egészség téma; csipszen, kekszen és csokin él (vagyis ül), ami meg is látszik rajta.
Gyümölcsös bébiételeket kb. egy hónappal ezelőttig Lisa is kapott (egyik kedvenc kajája volt), azonban a rendes gyümölcsöt valószínűleg nem is erőltették nála, mivel az egyetlen gyümölcsfogyasztók a családban a nyulak voltak. Szóval ha megeszem egy almát, azt a nyuszik elől eszem el. :D
Disznótoros kizárva, mert Németországban tilos a disznóvágás házilag. Erről akkor beszélgetünk, mikor Dénes disznóvágáson volt, így nem beszéltünk Skypon, és ezt próbáltam a németeknek elmagyarázni, meg megkérdezni, hogy mondják a disznóvágást németül, mert a szótárban ugye nem volt benne. Ha valaki kíváncsi, akkor egyébként Schweineschlachtung. A google-be ezt a szót beütve nagyot nevettem, amikor megláttam, hogy egy csomó magyar vendéglátóhely szervez német turistáknak disznóvágáson való részvételt. :)

A két órával ezelőtt történtek megadták az utolsó lökést ahhoz, hogy a fürdésről is írjak valamit. A KFC-ben vacsoráztunk (erről majd később), és a kaja elfogyasztása után Zehra kiugrott még egy boltba, így hárman maradtunk az "étteremben". Meg akartam törölni Lisa kezét egy szalvétával, mire ő kezdetben hevesen tiltakozott, majd Thomas elővett egy nedves törlőkendőt - amit ott a kajához adnak grátisz -, és azzal kezdte el törölgetni Lisát. Feltűnt neki, hogy a gyerek nem csak zsíros a vacsorától, hanem némi levakarhatatlan kosz is van rajta, így megkérdezte tőlem, hogy mikor fürdött Lisa utoljára. Mondtam, hogy nem tudom pontosan, de mióta itt vagyok (január 2.) biztosan nem. Én ugyan ajánlgattam neki már szerda környékén is a fürdést, de ő a szó hallatára is heves ordításban tört ki. Szó ami szó, Thomas eldöntötte, hogy ha hazamegyünk este a Lisának fürödni kell. Erre irányuló kérését a kocsiban Zehával is közölte, akinek nagyjából az volt a válasza, hogy nem gondolod, hogy ma még ha hazaérünk fürödni fogunk?! (Sajnos a hangsúlyt nem tudom visszaadni, de szerintem elképzelhető.)

Akkor nézzük, mi történt ma. Reggel kérdezte Zehra, hogy van-e kedvem délelőtt bevásárolni menni az Aldiba, majd délután Frankfurtba egy bútorboltba, mert mostmár tényleg ágyat akarnak venni, és az IKEÁ-ban már nem kapható az, amit szeretnének.
Ennek rendje szerint délelőtt vásárolni voltunk hármasban, majd itthon megebédeltünk. Lasagnét ettünk, amit csak fel kell melegíteni a sütőben. Kaja közben rájöttem, hogy én milyen finom lasagnét is csinálok. :D
Ebéd után németeztünk, majd miután Lisa felébredt nem indultunk el a bútorboltba, mert  Thomas még pizsamában volt. Egy-két óra elteltével hajlandó volt elmenni zuhanyozni (ő a ritka kivétel, aki ezt mindennap megteszi), de addigra nekem már semmi kedvem nem volt bútorboltba menni. Szóltam Zehrának, hogy nem lenne-e baj, ha itthon maradnék, de ő bíztatott, hogy menjek, mert ez Hessen legnagyobb bútorboltja, biztos tudok nézelődni, meg utána vacsorázni is megyünk. Erre felmentem a szobámba, és felöltöztem.
A bútorbolt Eschbornban volt. Célirányosan az ágyak felé vettük az irányt, ahol Zehráék egy órát nézelődtek, de nem találták meg a tökéletes ágyat. Meg kell azonban jegyezzem, hogy igen nagy választékban voltak Andi-biztos ágyak. Értsd: a sarkok és élek le voltak kerekítve és/vagy ki voltak párnázva. Szóval én tudtam volna választani, de tény, hogy nem adnék egy ágyért sem 400-3000 eurót (ennyibe került a legolcsóbb, ill. a legdrágább ágy).
Az ágyak nézegetése után még Lisának is néztek új ágyat, de nem tudtak megegyezni. Apropó, Lisa ágyáról lekerült a rács. Az egész úgy kezdődött, hogy kb. karácsony óta nem hajlandó a saját ágyában aludni. Ha Zehra 8-kor lefekteti aludni, akkor 10-ig kiabál, hogy "Mama" vagy sír. Addigra Zehra megunja, és átrakja a saját ágyukba, ahol szó nélkül elalszik, és nekem kell reggelente kelteni. Csütörtökön egyedül voltunk itthon, és az esti mese és altatódal után Lisa szépen felkelt, hogy ő itt ugyan nem alszik. Beraktam a saját ágyamba, ahol abban a szempillantásban elaludt, én meg leköltöztem a nappaliba, míg Zehra haza nem ért.
Szóval a probléma megoldására Thomas azt javasolta, hogy kapjon Lisa egy új ágyat, mi viszont meg voltunk róla győződve Zehrával, hogy a rács zavarja. Így hát lekerült a rács, az alvás dolog azonban nem oldódott meg. Ami érdekes, hogy Lisa nem kel fel reggelente rács nélkül sem (Thomas attól félt, hogyha leszedik a rácsot, kimegy a szobájából, és lezuhan a lépcsőn az emeletről), hanem ugyanúgy sírással jelzi, hogy valaki szedje ki az ágyból, mint előtte.
A bútorbolt kapcsán ma megint előjött a téma, hogy kapjon-e új ágyat Lisa vagy sem. A kocsiban megkérdeztem a szülőket, hogy gondoltak-e már arra, hogy Lisa ágyát egyszerűen berakják a hálószobába, és ezzel a kecske is jól lakik, és a káposzta is megmarad. Nekik ugyanis az a fő problémájuk, hogy hárman nem férnek el az ágyukban, és ehhez Lisa még keresztbe is alszik, tehát ők egy-két hete nem alszanak. Zehra mondta, hogy már gondolt rá, dehát így meg úgy... Thomas viszont nagyon fellelkesült az ötletemre, hogy ez neki még eszébe sem jutott, és ahogy hazaértünk átvitte Lisa ágyát az ő szobájukba. Mondani sem kell, hogy ezidáig Lisa szó nélkül alszik, úgyhogy jönnek nekem egy köszönömmel. :D

A bútorboltban végül Lisának vettünk egy új lámpát, egy takarót a kanapéra és egy képkeretet. A vásárlás végeztével, mint már említettem, vacsorázni mentünk. Egészen a KFC-ig kocsikáztunk, ami kb. 200 méterre volt a bútorbolttól. Meg is jegyezték magukról, hogy kezdenek elamerikaiasodni, hogy már a wc-re is kocsival járunk. No comment...

Lisa ma különösen hisztis volt. Zehra megjegyezte, hogy ez volt a legrosszabb napja, mióta itt vagyok. Komolyan soha nem szóltam rá idáig, hogy ezt akkor most fejezd be, de ma erre is sor került. :)

Elvesztettem ma az egyik fülbevalómat, amit Zehrától kaptam. :( Valószínűleg valamikor, amikor levettem a sapkát. Esett egy kis hó éjszaka, de sokkal több, mint idáig bármikor. Így a mára tervezett kölni kirándulás elmaradt.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zita87 2010.01.10. 10:19:07

Kölni kirándulás??:)) Ma eszembe jutottál a villamoson: Umsteigemöglichkeit:)) Már hozzászoktam, hogy bemondja, s fel se figyelek rá, de ma mégis:)

Azt vágtam eddig is, hogy disznót Eu-ban nem vágunk:)

Azért kíváncsi leszek, hogy mikorra sikerül a gyereket leszoktatni az ott alvásról... Ugye-ugye, anyu mindig mondja, hogy a gyereknek (babának) az első naptól kezdve a kiságyában a helye...:)

Szerintem nagy átlagban, étkezést tekintve egészségesebben élnek a németek. Ha csak a mi menzánkon nézek végig, teljesen máshogy épül fel a menü mint nálunk. Eleve a saláta (zöldség) is hozzátartozik pl. az ebédhez. Ha meg eltekintünk a kajáktól, akkor az itteni parkok mindig tele vannak futókkal, kicsitől a nagyig. Ok, Margit-szigeten is terjed a dolog:)

Flicka 2010.01.10. 10:25:40

@Zita87: A baba az első naptól a kiságyában aludt. A kérdés az, hogy milyen változás állt be nála a kb. 770. napon? Érdekes, mert ma tök jól aludt az egy szobával arrébb tett ágyban, tehát nem az ággyal van baj, hanem a szobával. De napközben meg szeret ott lenni. Én tényleg nem értem. :)

Amit az egészségről írsz, én inkább azt mondanám, hogy nekik jobbak a lehetőségeik az egészséges életmódra. Ha nem kellene például a Margit-szigetig mennem, ha futni szeretnék, hanem minden kerületnek meg lenne a maga kis zöld területe, szerintem ugyanolyan vonzó lenne.
Az átlagos magyar menza pedig egyértelműen alulmúlhatatlan. :)
süti beállítások módosítása