Német nyelvtan

 2009.09.15. 17:50

Tegnap este megtartottuk az első németórát. Meglehetősen szórakoztató volt. Zehra úgy kezdte, hogy kevés német tud helyesen beszélni, és kevesen ismerik a nyelvtani szabályokat. Ezt megerősítettem én is, mondván tapasztaltam, hogy a melléknévragozást a németek nem igazán tudják. Az apuka megkérdezte, hogy az mi :) Mondom például mit einem schönen Kind. Thomas közölte, hogy ez nem is így van, hanem mit einem schönem Kind. Miután Zehra és én is biztosan voltunk abban, hogy ez úgy van, ahogy én mondtam előtte, a telefonért nyúlt, és felhívta a tanár anyukáját. :) Utána nem jött ki egy darabig a konyhából - gondolom belátta magában a tévedését...

A tegnapi vacsi egészen finom volt. Ma is azt esszük. Rakott tészta volt darált hússal, paradicsommal, borsóval, tejszínnel és sajttal.

A mai délelőtt a szokásos módon telt. Jó hír, hogy Lisa holnap már két és fél órát maradhat az óvódában, így ha eljövök 9-kor csak fél 12-re kell visszamennem. Zehra szeretné, hogyha pénteken már teljes időben maradhatna (8:30 - 12:30).

Találtam Frankfurtba egy vonatot, amiről nem kell átszállni. Már csak azt kellene letesztelni, hogy a helyijáratos busz valóban a vasútállomásra megy-e. Ha máskor nem, hétvégén igyekszem kipróbálni.

Apropó, vasárnap feltöltöttem a képeimet ide.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zita87 2009.09.15. 20:16:15

Ejj, mennyi bosszúságtól meg lettünk volna mentve, ha a melléknévragozást hanyagolhattuk volna:P

A becsületkasszás virágvágás csúcs!:) Majd egyszer mi is eljutunk erre a szintre:)

sbuci · http://strobl.comoj.com 2009.09.16. 15:18:07

Fú, a német melléknév ragozás egészen barátságos a passato remoto-hoz képest :) Képzeld, Stephano 1 oldalas fogalmazást kért csak azt az igeidőt használva :P Dehát több a kivétel, mint a normális ragozású!!! áááá
süti beállítások módosítása