Eseménydús napok

 2009.09.24. 14:44

 Ez a nap (hét?) korántsem olyan unalmas, mint amilyennek ígérkezett. De nem akarok a dolgok elébe szaladni. Csak szépen sorjában. Kedden még oviban voltunk. Háromnegyed 9 körül kellett onnan eljönnöm. Lisa sírással fejezte ki nemtetszését, így az óvónő azt mondta, hogy jöjjek vissza inkább 11-re 11:30 helyett.
11-re visszamentem az óvodába. "Gott sei Dank!" - ez volt az óvónő első szava, amikor meglátott. Lisa egész nap sírt, örültek, hogy elviszem...

Délután bevásárolni voltunk: Aldi, Tegut, DM. Miközben Lisa a bevásárlókocsiban ült, mutattam Zehrának a karján lévő szúnyogcsípésre hasonlító pöttyöket. Nagyjából azon a véleményen volt, hogy pár csípéssel nem kell foglalkozni. Estére megváltozott a véleménye, mert addigra Lisa mindenhol tele volt pöttyökkel. Mondta, hogy holnap (szerdán) ne menjünk oviba, mert elviszi őt az orvoshoz.
Sajnos Lisa nem gondolta úgy, hogy óvodamentes nap lévén sokáig alszik, így hét előtt keltünk. 10-kor megjött Zehra, és mondta, hogy már nem megy vissza dolgozni, mert ki tudja, mikor fognak végezni az orvosnál. Konstatáltam, hogy akkor ma nekem semmi teendőm nincs, és nekiindultam a világnak. Nem jutottam tovább elsőre a sarki buszmegállónál, ahol majdnem egy órát kellett volna a buszra várni. Visszasétáltam a házig, ledobtam a pulóvert, meg átöltöztem kevésbé meleg ruhákba. Szép idő volt, nem akartam felesleges holmikat cipelni. Aztán bementem a boltba, vettem ásványvizet és gumicukrot, és másodszorra is elindultam a buszmegálló felé. Ha gyakrabban (vagy egyáltalán) vennék néha BKV jegyet, kevésbé viselte volna meg a lelkem a 1,5 eurós buszjegyet. 11:15-kor értem ki a pályaudvarra, 11:18-kor indult vonat Wiesbadenbe. Három perc alatt sajnos nem sikerült rájönnöm, hogyan tudok az automatából jegyet venni. Öt alatt sem... A vonat pedig elindult nélkülem. A következő egy órával később indult, de arról át kellett szállni. Mindenesetre nem akartam egy órát a pályaudvaron ücsörögni, sétáltam egy kicsit a városban, majd dél körül visszamentem az állomásra. Megkerestem a pénztárat és jegyet kértem Wiesbadenbe. A pénztárnál persze nem lehetett jegyet venni, a bácsi visszaküldött az automatához. Ott feltűnt, hogy hiába is próbálkozom, ott csak bankkártyával lehet fizetni. Már azt hittem, hogy a kör bezárult, mikor egy kicsit távolabb megpillantottam egy másik automatát, ami papírpénzt is elfogadott. Vettem egy jegyet, majd elkezdtem kérdezősködni, hogy hol tudom érvényesíteni. Végül egy kalauz kinézetű emberke mondta, hogy ha most vettem, akkor mostantól érvényes. :)

Felszálltam a vonatra. Lélegzetelállítóan jól nézett ki ahhoz képest, hogy csak egy helyi személyvonat volt. Az emeleten ültem le, ahol az asztalka alatt ott figyelt a konnektor még a másodosztályon is...

Mivel eddig csak a plázát ismertem Wiesbadenben, ott kezdtem a nézelődést. Ez közvetlen a pályaudvar mellett van. Majd az állomásra visszatérve készítettem egy fotót a falon lévő térképről, ami alapján elindultam a belváros felé. Belülről csak egy evangélikus templomot néztem meg (ami közel sem volt olyan pompás, mint a külseje), többnyire sétálgattam a régi utcákon, néha betérve egy-egy üzletbe nézelődni. Hamar találtam egy idegenforgalmi irodát, ahol felmarkoltam egy papír alapú térképet is, így a nap hátralevő részében nem kellett a fényképezőgép LCD-jén az utcákat bogarászni.

Csináltam pár képet a bringás infráról is. Azt hiszem, az pont olyan, mint amilyennek Budapesten is lennie kellene...

Hazafelé busszal jöttem (45 perc, vonattal 65 volt). Így egyrészt nem kellett visszasétálni a pályaudvarra, másrészt megállt Linterben is, nem messze tőlünk. A buszmegben lévő automatából persze megint nem tudtam jegyet venni, egész egyszerűen azért, mert nem volt rajta Linter.  A biztonság kedvéért megkérdeztem egy másik buszra váró lányt, hogy tudok-e a buszon is jegyet venni. Igen. - mondta, ő is Limburga megy.

Hat óra körül értem vissza. Kiderült, hogy Lisa mégiscsak kanyarós, és nem bárányhimlős. De nem súlyos - mondták -, kapott gyógyszert, holnap nyugodtan mehet óvodába. Ez volt tegnap. Ma annak rendje és módja szerint el is indultunk az óvodába. Nem töltöttünk ott sok időt, mert az óvónéni kidobott minket, mondván beteg gyerek ne jöjjön óvodába (az a kérdés fogalmazódott meg erre bennem, hogy annak, akitől Lisa elkapta a kanyarót, miért nem mondták ezt...). Persze lényegében Lisának sem tegnap, sem ma nem volt semmi baja, a pöttyei elmúltak, mire orvoshoz került. Néha egy kicsit lázas, és talán nyugodtabb is, mint szokott, bár én ezt bánom a legkevésbé. Óvodába persze csak hétfőn mehetünk legközelebb. Zehra nagyon ki van akadva, hogy nem azért fizet "súlyos tízezreket" havonta az óvodáért, hogy az óvónők állandóan hazaküldjék a gyereket. Végülis valahol igaza van. Négy órát fizetett ki naponta, és 11-kor idáig mindig kidobták Lisát. Tegyük fel, hogy elfogadom, hogy nálunk az "ingyenes" önkormányzati oviból kidobják azt a gyereket ebéd után, akinek otthon van az anyukája. Még így is marad másik 30. De egy fizetős oviból, ahol 11-en vannak a csoportban három óvónőre?!
 
Befejezésül kellene ide valami hülyeséget írnom, hogy tudjam, hogy ki az, akinek volt türelme végigolvasni. :) Képek hamarosan...
 
Jaj, majdnem elfelejtettem (pedig nehéz); reggel levágtam egy kis darabot az ujjamból. :S De ez egy újabb hosszú történet lesz.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zita87 2009.09.24. 18:34:33

Az óvodás sztorit, ha nem haragszol (és nem sértem szellemi alkotáshoz fűződő jogodat:P) megmutatom majd anyunak:D Szerintem hanyatt vágja magát a 11 gyerek/3 óvónő aránytól:D Bár ő már nincs csoportban:) vezeti az óvodát:)

További ilyen kalandokat!:)

Pusz

Kamaszi 2009.09.24. 20:46:16

mindig is ilyen óvodára vágytam, hogy ennyi gyerekem legyen :D, lehet, hogy vissza kellene térnem???

Flicka 2009.09.24. 21:04:57

@Kamaszi: Azt mondták, hogy rosszul keresnek errefelé is az óvónők. 1000 eurót talán...

Kamaszi 2009.09.25. 06:53:54

@Flicka: sajnálom őket, én az "agyonfizetett" közszolga 550 eurót keresek...havonta
süti beállítások módosítása